Mit csinál egy employee experience menedzser?
A munkavállalói élményspecialista számára igazi kihívás a vállalat minden szintjén és nemzetközi vállalat esetén a világ különböző pontjain egységes munkavállalói élményt teremteni a foglalkoztatottak számára, amelynek középpontjában az egymás és a vállalat vezetősége felé tanúsított tiszteletteljes és bizalomra épülő kapcsolat áll.
Tehetséges és megbízható dolgozóra minden vállalkozásban szükség van, a vállalatok ezért sokszor nagy erőket vetnek be a legmegfelelőbb alkalmazottak kiválasztásába. A cégek számára ugyanakkor az is kihívás, hogy meg tudják tartani alkalmazottaikat. Változatos juttatási csomagokat és kikapcsolódási lehetőségeket biztosítanak munkavállalóiknak, mindemellett azonban a munkavállalók számára az is kiemelkedően fontos, hogy munkájuk hasznos és értékes legyen.
Ha személyüket megbecsülik, és alkalmasnak tartják őket komolyabb, nagyobb felelősséggel járó feladatok elvégzésére, amelyeknek köszönhetően idővel akár magasabb beosztásba is kerülhetnek, akkor szívesebben elkötelezik magukat hosszabb távra az adott céghez. Ezt nevezik munkavállalói elégedettségnek vagy munkavállalói élménynek, idegen szóval kifejezve „employee experience”-nek.
Karriertipp
A türelem, az objektivitás, a kapcsolatépítésre való készség, valamint a konszenzus kialakításának képessége a vállalaton belüli emberekkel hasznos tulajdonságok ebben a pozícióban. Része lehet a munkájának olyan jutalmazási és elismerési programok kidolgozása, amely segít a vállalatoknak elismerni a munkavállalók mérföldköveit, például a munkaévfordulókat vagy a munkahelyi eredményeket. Ezzel egyidejűleg pedig költségvetési tervet készítenek a különböző programok, csapatépítő tréningek, jutalmak és juttatások kiadásaira.