Mit csinál egy humánerőforrás-tanácsadó?
A mai modern vállalatok egyik legnagyobb kihívása a megfelelő alkalmazottak kiválasztása mellett a kollégák megtartása és szakmai fejlődésük motiválása. Számos stratégia hivatott ebben a humán erőforrás tanácsadók munkáját segíteni, ezek közül az egyik a generációmenedzsment.
A generációmenedzsment célja a fiatalabb és idősebb, tapasztaltabb munkavállalókat egy közös projektbe bevonni, egy irodában vagy vállalati részlegen foglalkoztatni, ahol a generációs különbségekből fakadó konfliktusok legyőzése mellett lehetőség adódik a egymástól tanulni, egymást motiválni, hosszú távon biztosítva ezzel a vállalat tapasztalatlanabb alkalmazottainak a betanítását, elköteleződésük kialakítását, idősebb munkavállalóinak pedig az utánpótlását egy jól felkészült HR szakértő segítségével.
A humánerőforrás-tanácsadónak, azaz a HR-esnek az a célja, hogy megfelelő kollégákat találjon az őt alkalmazó vállalathoz és a munkatársak megtartását, fejlődését támogassa.
Mindezek birtokában a HR tanácsadó akkor is el tudja végezni a feladatát, ha csak külsős megbízottként vesz részt egy adott vállalkozás leendő alkalmazottainak a kiválasztásában vagy a már meglévő alkalmazottak szakmai fejlesztésében, továbbképzésében. Ott van a toborzásokon, végigkíséri a kiválasztást, részt vesz a személyiséget, intelligenciát, teljesítményt vizsgáló tesztek összeállításában, teljesítményértékelésében, képzéseket szervez.
Karriertipp
A HR szakember számára igen gazdagok az elhelyezkedési lehetőségek: dolgozhat munkavállalási tanácsadóként, foglalkozhat munkaközvetítéssel, munkaerő kölcsönzéssel, toborzással és kiválasztással, elhelyezkedhet fejvadászként, de választhatja szakterületének a pályaválasztási tanácsadást is.