Három menő szakma, amik a jövőben várnak rátok - Orientify BLOG

Három menő szakma, amik a jövőben várnak rátok

UX-dizájner, chatbotos, adatelemző. Lehet, hogy a Z generáció tagjai közül sem mindenkinek ismerős fogalmak, pedig a jelen és a nem túl távoli jövő komoly és nem mellesleg igen jól fizető karrierlehetőségeiről van szó. Három ma is létező, de napról napra fejlődő és előremutató szakmát mutatunk be nektek.

  • UX-dizájner

    A UX-dizájner a user experience designer kifejezést rövidíti, azaz felhasználói élmény tervezését fejezi ki. Az ezzel foglalkozó szakemberek már most nagyon keresettek a munkaerőpiacon, mert olyat csinálnak, amihez kevesen értenek. Nemcsak kreativitás, hanem komoly informatikai háttértudás és kutatásra való hajlam kell hozzá. De mit is csinál egy UX-dizájner pontosan? A gyakorlatban építi fel, elemzi és optimalizálja a vásárlói élményt.

    Tehát értelmezi az ügyfelek magatartását, a konkurencia lépéseit, felépíti a terméket, fejleszti a tartalmat. Drótvázat készít, tesztel és megtervezi a különböző fejlesztéseket. Összehangolja a fejlesztőkkel való munkát. Azaz piackutató, projektmenedzser és dizájner is egyben. Röviden összefoglalva egy bizonyos termék felhasználók felé való legélménydúsabb átadása a feladata.

  • Chatbotos

    Léptél már be egy cég weboldalára, esetleg egy szolgáltatás Facebook-felületére, amikor aztán rögtön rád köszöntek? Ezután chateltetek, és úgy érezted, élő ember üti a billentyűket? Nos, ez a chatbotosnak köszönhető. Ő az, aki modelleket készít a különböző emberi interakciókból és beépíti az információkat ezekbe a robotok által generált beszélgetésekbe.

    Új, izgalmas, ugyanakkor szinte percről percre változó terület, amihez fontos, hogy tudj analitikusan gondolkodni és tanulni, itt tényleg elengedhetetlen az önképzés. A chatbotosnak is komoly informatikai tudása van, de a kapott algoritmusokat egy honlap vagy közösségi oldal fejlesztőjével együtt tudja formába önteni.

  • Vásárlói adatelemző

    Hihetetlenül fontos pozíció már most, a jövőben pedig még inkább nagy szükség lesz rá az online világban. Ő elemzi a vevők viselkedését, ezt pedig egy hatalmas adathalmaz alapján teszi meg, amely a cég honlapjára érkezik. Ezeket az információkat először rendszerezni, aztán értelmezni kell, ez az ő feladata.

    Megvizsgálja, hogy mennyi időt töltenek a weboldalon a vevők, mire kattintanak, és mire költik a pénzüket. Ehhez informatikai, matematikai, logikai ismeretek is szükségesek, de minden nap frissíteni kell az adott üzletággal vagy iparággal kapcsolatos tudást is.