Mit csinál egy PR szakember?
A PR az angol public relations rövidítése, ami közönségkapcsolatokat jelent. A PR munkatárs célja, hogy megbízója megítélését, jó hírnevét, arculatát kialakítsa, formálja, fenntartsa. Alaposan átgondolt stratégia mentén dolgozhat, hiszen munkája eredménye hosszabb távon jelentkezik.
A PR munkatárs ugyanakkor nem csak a külvilág felé kommunikál, hanem a vállalat vagy intézmény saját dolgozói felé is. Az az alkalmazott, aki jól érzi magát a munkahelyén, jobban is teljesít, hatékonyabban, és pontosabban dolgozik, és hosszabb távon elkötelezi magát.
Míg a szervezetfejlesztő csapatépítő tréningekkel és motiváló jutalmakkal igyekszik a cég oldalára, a vezetői célok mellé állítani a dolgozókat, addig a PR szakember kommunikációs eszközökkel teszi ugyanezt. Előfordulhat, hogy új munkaerő toborzásához veti be képességeit, vagy a már meglévő dolgozók számára vezet be újdonságokat a vállalat működésével kapcsolatban.
Karriertipp
A PR szakember kulcsszava a tudatosság, legfőbb fegyverei pedig a kreativitás, a sokoldalúság és a terhelhetőség. Az időbeosztása szoros, mindennapos rutin feladatai elvégzése mellett gyakran megbeszélésekre, tárgyalásokra, sajtótájékoztatókra siet. Előfordul, hogy a munkatársait készíti fel sajtószereplésre, tanácsot ad azzal kapcsolatban, hogy mit kell feltétlenül kihangsúlyozni az interjú során. Feladatköre tehát komplex, komoly összpontosítást igényel, ugyanakkor elegendő rugalmasságot is biztosít arra, hogy elvégzője saját kreativitását és impulzivitását is megélje munkavégzése során.